Barbamama.reismee.nl

Missie volbracht

De bouw van de nieuwe toiletten op school verloopt voorspoedig en is nu bijna klaar! Vanochtend werd ik al vroeg gewekt door het pingetje van mijn telefoon, een nieuw bericht. Vlug kijken, jawel hoor weer nieuwe email van mijn mannetje Nyoman van Green Lions die als opzichter van het bouwproject op de Kedawatan school fungeert. Gisteren heeft hij me laten weten het extra geld wat ik vanuit NL gestort heb te hebben ontvangen. Nu zal hij vandaag de bouwvakkers gaan betalen. Iedere dag houdt hij me zeer nauwkeurig op de hoogte van de vorderingen. Hij heeft ook weer wat nieuwe foto's bijgevoegd. Wow, ik ben meteen klaar wakker..... Het ziet er al prachtig uit. De foto's ga ik zeker met jullie delen. Terwijl ik me nog lekker een keertje in m'n dekbed rol maak ik in mijn hoofd de balans op. Ik wordt helemaal blij van binnen als ik bedenk wat ik toch veel heb kunnen doen met een, voor Nederlandse begrippen, beperkt budget. De nieuwe vuilnisbakken die zo ontzettend belangrijk zijn om de omgeving van klas en schoolplein wat opgeruimd en schoon te kunnen houden. Alle handwasplaatsen inmiddels voorzien van zeepdispencers. Zooooo hard nodig om de hygiene te verbeteren en de overdracht van ziektes en hoofdluis te beperken. De schoolspullen en de lesmaterialen maar zeker ook de grote schatkist met het buitenspeelgoed. En dan vooral die blije snoetjes toen die kist openging. Een aanblik die ik niet snel meer zal vergeten. Het beeld van die springende, ballende en blije kindertjes...... Mmmm proeft als een hapje heerlijk roomijs. Maar de kers op de taart zijn toch echt wel de prachtige nieuwe toiletten, wat jammer toch dat ik de reacties daarover niet meer zelf kan zien.... Ik wil iedereen die een bijdrage heeft geleverd bij het inzamelen van het geld nog een keertje heel hartelijk bedanken. Zonder jullie hulp was het zeker niet gelukt! Terima Kashi...... Het slagen van dit project geeft mij veel inspiratie om verder te willen gaan. Dus nabestellingen voor glaswerk en etagères zijn meer dan welkom, neem gerust even contact met me op. Ook sta ik open voor andere suggesties om geld in te zamelen. Ik heb tijdens mijn verblijf een aantal ideeën opgedaan voor projecten die ook om verbetering vragen. Ik sta te trappelen om me daarvoor in te willen zetten maar ben nog zoekende naar middelen om die te kunnen financieren. Alle hulp daarbij is uiteraard zeer welkom.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active